Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Kütübü Sitte
Buhari Hadis Kitabi
SPONSOR LINKLERI
Secme Konular
· Gaflet
· Sahih-i Buhârî
· Kudsi Hadis
· Tevâtür
· Cüz
· Zındık
· Sahîfe
· Salih
· Fasık
· Ashâb-ı Suffe

Burayada Bak
· Akıl
· Mubtedi
· Tarahû Hadîsehû
· İlle Gâmıda
· Sadûkun Yehimu
· Ta'lîku'l-İcâze
· Subâ'iyyât
· Fe'ale Fulân
· İcâze Li’l-Mechûl Bı'l-Mu'ayyen
· İttefekâ Aleyh
· Kalîlu't-Tahdîs
· Merdûd Âhad
· Murselu's-Sahâbî
· Tarahûhu
· Yebluğu Bihi

Son Okunanlar
· Vaz
· Tarahû Hadîsehû
· Ravi
· Cemâ'at
· Ekseru's-Sahâbe Hadisen
· İleyhi’l-Munteha Fi't-Tesebbut
· Dâru'l-Hadîs
· Mu'cem
· Ta'lîkan
· İhtilâfu'l-Hadis




KÜTÜBÜ SİTTE HADİSLERİNDE ARAMA YAP
Fasil Ravi Konu Hadis

Hadis » Kütübü Sitte » Raviler » İbnu Şihab

İbnu Şihab

İbnu Şihab ravisine ait 2 sayfada 13 kayitli rivayet hadis var

« geri 1 2    ileri »

 
Fasil : BEY (ALIM-SATIM) BÖLÜMÜ
Konu : Hayvan Vs. İle İlgili Teferruat
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Said İbnu`l-Müseyyeb derdi ki: "Hayvanda riba yoktur. Hz. Peygamber (sav) hayvan satışını üç hususta yasakladı: el-Mezamin, el-Melakih ve Habelu`l-habele. Mezamin: Dişi devenin karnındaki yavru demektir. Melakih: Erkek devenin belinde bulunan (ve dişiyi dölleyen) şey demektir. Habelu`l-habele: "Hamile develerin hamile kalması) yani, dişi develerin karnındaki ceninin doğuracağı yavrunun satımı. (İmam Malik, bu tabirleri, yukarıdaki gibi açıklamıştır. Ancak garib kelimeleri açıklayan lugatci ve fakihler nezdinde, mezamin ve melakih kelimeleri aksi manaları ifade etmektedir.)
HadisNo : 337

 
Fasil : KUR`AN`IN TİLAVETİ VE KIRAATI BÖLÜMÜ
Konu : Kıraatler Hakkında Çeşitli Hadisler
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Cum`a süresinin 9. ayetini Hz. Ömer`in şu şekilde okuduğunu söylemiştir: ...
HadisNo : 942

 
Fasil : KUR`AN`IN TERTİBİ BÖLÜMÜ
Konu : Kur`an`ın Tertibi Ve Cem`i
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : O gün ... kelimesinde ihtilaf ettiler. Zeyd İbnu Sabit ... dedi. İbnu`z-Zübeyr ve Said İbnu`l-As ... dediler. Anlaşamayıp, ihtilafı Hz. Osman`a arzettiler. Hz. Osman: "... yazın, çünkü o Kureyş lisanıyla (inmiş)tir" dedi."
HadisNo : 946

 
Fasil : CİHAD BÖLÜMÜ
Konu : Cizye Ve Cizye İle İlgili Hükümler
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Bana ulaştı ki, "Resulullah (sav) Bahreyn Mecusilerinden cizye almıştır, keza Hz. Ömer (ra) İran Mecusilerinden, Hz. Osman (ra) da Berberilerden cizye almıştır."
HadisNo : 1094

 
Fasil : CİHAD BÖLÜMÜ
Konu : Ganimetler Ve Fey
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Resulullah (sav) Hayber`i beşe taksim edip beşte birini aldıktan sonra geri kalanı, Hudeybiye Seferi`ne katılanlardan Hayber`e iştirak eden ve etmeyenler arasında taksim etti.
HadisNo : 1103

 
Fasil : HACC VE UMRE BÖLÜMÜ
Konu : Tavaf Ve Sa`yde Dua
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : İbnu Ömer (ra)`in tavaf sırasında telbiye getirmemesi, bunun meşru olmamasındandır. Bu sebeple oğlu Salim de tavafta telbiyeyi mekruh addetmiştir. İbnu Uyeyne der ki: "Kendisine ihtida edilip uyulanlardan Ata İbnu`s-Salib hariç hiç kimsenin Beytullah`ın etrafında telbiye getirdiğini görmedim." Şafii hazretleri ve Ahmed İbnu Hanbel sessizce telbiye getirmeyi caiz bulmuşlardır. Ancak Rebia tavaf edince telbiye getirirdi." (Hanefilere göre, telbiye, Zilhicce`nin 10`uncu günü (yani bayramın birinci günü) şeytana ilk taşın atılmasına kadar devam eder, o zaman bırakılır.)
HadisNo : 1397

 
Fasil : HACC VE UMRE BÖLÜMÜ
Konu : Kurbanın Kemiyeti Ve Miktarı
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Resulullah (sav) (Veda haccı sırasında) kendisi ve aile halkı için sadece bir deve veya bir sığır kesmiştir.
HadisNo : 1479

 
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Haddü`l Hamr
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Raviye "Köle içki içecek olursa ona tatbik edilecek haddin miktarı nedir?" diye sorulmuştu, şöyle cevap verdi: "Bana ulaştığına göre, ona, hüre verilen cezanın yarısını uygulamak gerekir. Hz. Ömer, Hz. Osman ve İbnu Ömer (ra) içkide, kölelerine, hürlere tatbik ettikleri haddin yarısını tatbik ederlerdi."
HadisNo : 1646

 
Fasil : DİYET BÖLÜMÜ
Konu : Diyetlerle İlgili Hükümler
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : (Diyete iştirakte) tatbikat (sünnet) şöyledir: Akile amden yapılan öldürmelerin diyetine (hukuken) iştirak etmez. Gönül rızasıyla ederse o başka. Keza, akileye az da olsa çok da olsa kölenin bedelinden yüklenmez. Kölenin bedeli, ne miktara baliğ olursa olsun, ona, malı olarak tasarruf edenedir. Çünkü o, şu hadise binaen ticaret mallarından bir ticaret malıdır: Amden öldürenin diyetine sulhen tesbit edilen diyete; itiraf yolayla sübut bulan cinayete terettüp eden (diyete); işlenen bir cinayete terettüp eden erş`e (diyete) ve kölenin bedeline akile iştirak etmez, kendi arzusu ile iştirak ederse o başka." (Keza bir başka) tatbikat dahi şöyledir: "Kişi hataen hanımını yaralarsa, diyet öder, fakat kısas yapılmaz. Ancak kadına amden ulaşan (kötülüğü sebebiyle) kısas yapılır." Bana ulaştığına göre, Hz. Ömer (ra) buyurmuştur ki: "Kadın, nefsinin üçte birine ulaşan ve aşan yaralamalar amden olduğu takdirde, erkekten kısas isteyebilir." [Rezin ilavesidir]
HadisNo : 1928

 
Fasil : ORUÇ BÖLÜMÜ
Konu : Orucu Yemeyi Gerektiren Şeyler
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Ebu Hüreyre ve İbnu Abbas (ra) Ramazan orucunun kazası hususunda ihtilaf ettiler. Biri: "Araları açılabilir" dedi. Diğeri, "açılmaz!" dedi. Ben hangisinin "açılabilir" dediğini, hangisinin de "açılamaz!" dediğini bilmiyorum.
HadisNo : 3218

« geri 1 2    ileri »






Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber