Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Kütübü Sitte
Kuran ve Hadis
Buhari Hadis Kitabi
SPONSOR LINKLERI
Secme Konular
· Gaflet
· Sahih-i Buhârî
· Kudsi Hadis
· Tevâtür
· Cüz
· Zındık
· Sahîfe
· Salih
· Fasık
· Nesh

Burayada Bak
· Akıl
· Mubtedi
· Tarahû Hadîsehû
· Esbâbu'l-Cerh
· İcâze Li’l-Mechûl Bı'l-Mu'ayyen
· İnteha'l-Lahak
· Matrûhu'l-Hadîs
· Sebebu Vurûdi'l-Hadîs
· Subâ'iyyât
· Telfîku'l-Hadîs
· Câ'e An Fulân Mevkûfen
· Cehâletu'l-Vasf
· Esahh
· Fe'ale Fulân
· Haddesenâ Fulân Kırâ'aten Aleyhi Ve Ene Esme'u

Son Okunanlar
· İkrâr
· Şâz
· Tahvîl
· Fîhi Da'fun
· Ahrece Lehû
· İbdâl
· Şartu’l-Buhârî
· Kudsi Hadis
· Nâzil
· Şeyhun



Tüm Konular     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü W V Y Z
KÜTÜBÜ SİTTE HADİSLERİNDE ARAMA YAP
Fasil Ravi Konu Hadis

İkrâr

Kabul ve ikrar etmek anlamını veren bu tabir hadis usulü ilminde muhaddisin kendisine okunan hadisleri kabul etmesine denir.

Şeyhe okunan hadisler, okuyan kimsenin (karinin) şeyhten icazeti yoksa rivayet edilemez. Ancak şeyh o hadislerin o kari tarafından kendisine okunduğunu ikrar ederse o zaman kârinin o hadisten rivayet etmesi mümkün hale gelir. el-Hatîbu'l-Bağdâdî bu konuya yer vererek şöyle der:

“Bazı hadiscilerle zahirî alimler şeyhe hadislerini okuyan karinin okuduğu hadisleri rivayet etmesinin ancak şeyhin ikrarından so a caiz olacağını ileri sürmüşlerdir. Bu konuda bizim görüşümüz şudur:

Karinin şeyhe okuduğu hadîsleri ondan rivayet etmesi ancak şeyhin kendisini hadis kıraatine vermesi, okunanları zorla değil kendi isteğiyle dinlemesi ve gafil olmayıp uyanık bulunması halinde - kendisine okunması sebebiyle - caiz olur. Bu durumda şeyhin kendisine okunan hadisleri dikkatle dinlemesi onun ikrarı yerine geçer. Bununla birlikte kari, hadis okumayı bitirince kemâ kara'tu aleyke (sana okuduğum gibi değil mi?) der de şeyh ikrar ederse kanaatimizce daha uygun olur.” 467


13.02.2009 tarihinden beri 7771 defa okundu. Son takip: 08.04.2020 - 02:10


Kuran Kerim ve Hadis şerifler üzerinde bilgi ve yazılarınızı paylaşmak için yeni projemiz olan KuranveHadis.COM sitemize üye olunuz. Piyasadaki yerden bitme hadis düşmanlarına karşı siz de bu yeni sitemizin gelişiminde destek olunuz.



· Es-Sâbık Ve'l-Lâhık · Muttehem Bi'l-Kezib · Cem · Ahberanâ Fulan Bi-Teblîği Fulân · Ashâb-ı Ahruf · İtkan · Muksirîn-i Sahabe · Ahberanâ Münâveleten · Teferrud · Bedel-i Âlî · Cerh Sebepleri · Ta'lîk Bi-Sîgati't-Tashîh · Emâlî · Cehâletu'l-Ayn · Ma'kûs · Mahrec · İlm-i Nazarî · Muhtelefu'l-Hadîs · Mustalahu'l-Hadîs · Yerfa'uhû · Hadîs-i Rabbanî · İlelu'l-Hadîs · Tahsîn · İlmu'l-Hadîs Rivâyeten · Sadûkun Lâkınnehû Mubtedi' · Âlî · Semâ'ul-Muzakere · İlhak · Mudrec · La Tehillu'r-Rivâye Anhu · Vaz · Sebtun · Leyyinun · Ashâbu'l-Aşerât · Sudâsî · Sahibu'l-Hadîs · Eceztu Li-Kulli Vahidin (Ahadin) · Haber-i Vâhid · Ev Kemâ Kale · Âdâb · Ahberanî Fulân Mukâtebeten · Hadîs Usulü · Munkeru'l-Hadîs · Belağanî · Hisân · Neseb · Muttasıl · Tevâtür-ü Manevî · Se-Nâ · İhtisâr-ı Hadis
· Akıl · Mubtedi · Tarahû Hadîsehû · Ve Zekera'l-Hadîse · Dabt · Bâtılun · Fukahâ-Yı Seb'a · Âbâ Ve Ebnâ · Ahberanâ İcâzeten · Ahberanî · Akvâl · Alâmetu'd-Darb · Ale’l-Etraf · Ale'l-Mesânîd · İcâze Âmme Mukayyede · Ashâb-ı Kiram · Vasatun · Esahhu Mâ Câ'e Fi'l-Bâb · Adûl · Min Belâyâhu · Mütevâtir · Sadru’l-Hadîs · Vakf · Sebebu'l-Hadîs · Sirkatu'l-Hadîs · Mâ Alâ Şartihimâ · Ta'dîl Mertebeleri · Munkatı’ · Tahsîn · Haber-i Aziz · Kavî · Aşera -yi Mübeşşere · Eserî · Ashâb-ı Sünen · İle's-Sıdkı Ma Huve · İrvi Hazâ Annî · Lâ Yuktebu Hadîsuhû · Men Mislu Fulân · Mülakat · Munâvele Makrûne Bi'l-İcâze

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber