Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Kütübü Sitte
Kuran ve Hadis
Buhari Hadis Kitabi
SPONSOR LINKLERI
Secme Konular
· Gaflet
· Sahih-i Buhârî
· Kudsi Hadis
· Cüz
· Tevâtür
· Salih
· Fasık
· Ashâb-ı Suffe
· Hafız
· Zındık

Burayada Bak
· Akıl
· Mubtedi
· Tarahû Hadîsehû
· Mudric
· Muştebih
· Sadûkun Lehû Evhâm
· Sadûkun Teğayyera Bı-Ehara
· Sebebu Vurûdi'l-Hadîs
· Telfîku'r-Rivâyâ
· Uhtulife Fîhi
· Uluvv Bi-Kıdemi'l-Vefât
· Yervîhi
· Ye'ti Bi'l-Acâ'ib
· Eczâ'u'l-Hadîs
· Ekseru's-Sahâbe Hadisen

Son Okunanlar
· Tasnîf
· Haber-i Vâhid
· İstinbat
· Kurıe Ala Fulan Ve Ene Esme'u
· Kale Resûlullah
· Nushatu'l-Asl
· Se-Nâ
· Tefsir
· Mukâtebe Mücerrede Ani'l-İcâze
· Ref



Tüm Konular     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü W V Y Z
KÜTÜBÜ SİTTE HADİSLERİNDE ARAMA YAP
Fasil Ravi Konu Hadis

Tasnîf

Sözlükte sınıflandırmak, aynı cinsten olan şeyleri bir araya getirmek, gruplara ayırmak manasına mastardır. Hadis terimleri arasında hadisleri konularına göre ayırarak aynı konudakileri bir arada toplamak manasıyla yer etmiştir.

Hz. Peygamber ve sahabe devirlerinde hadisler daha çok ezberlemek suretiyle muhafaza edilmiştir. Bu arada öğrendiği hadisleri yazanlar da olmuştur. Hicrî birinci asrın sonlarına doğru tedvin edilen hadisler daha so aki yıllarda konularına göre ayrılarak aynı konudakiler bir araya toplanmıştır. er-Râmehurmuzî'nin kaydettiğine göre hadisleri ilk tasnif eden, bablara ayıran ve aynı konudakileri bir araya getiren muhaddisler şunlardır. Basra'da er-Rebî' b. Subeyh, so a Sa'id b. Ebî Arûbe; Yemen'de Abd diye bilinen Hâlid b. Cumeyl ve Ma’mer b. Râşid; daha so a Mekke'de İbn Cureyc, Kûfe'de Sufyânu's-Sevrî, Basra'da Hammâd b. Seleme; yine Mekke'de Sufyân b. Uyeyne, Şamda el-Velid b. Müslim; Rey'de Cerîr b. Abdilhamid, Merv ve Horasan'da Abdullah İbnu'l-Mubârek ve Huşeym aynı yıllarda yine Kûfe'de İbn Ebi Zâ'die, İbn Fudayl ve Vekî İbnu'l-Cerrâh. Daha so aları yine Yemen'de Abdurrezzâk b. Hemmâm ve Ebu KurreMusa b. Târık. 1160

İbn Hacer, hadislerin önce Kur'ân-ı Kerim'le karışma korkusuna eklenen ravilerin hafızalarının güçlü ve zihinlerinin parlak olması yüzünden tedvin ve tasnif edilerek kitaplara yazılmadığını, tâbi'în devrinin sonlarına doğru tedvin ve tasnif in başladığını söyler. Ona göre tedvinin ve arkasından gelen tasnifin iki önemli sebebi vardır: Hadisleri bilenlerin şehirlere dağılması ve Hâricîlik, Rafızîlik, kader inkarcılığı gibi bazı bid'atcı mezheplerin ortaya çıkması. Bu önemli sebeplerle Hz. Peygamber, sahabe ve tabi'înden intikal eden eserler tedvin, arkasından tasnif edilmiştir.1161 Anlaşıldığına göre Hz. Peygamber'in vefatından so a onun sağlığındaki tatbik şekli hadislerin daha ziyade ezberlenerek, az da olsa yazılmak suretiyle muhafaza edilmesidir. Böylece öğrenilip öğretilen hadisler bir süre so a dört Halife devrinin sonlarında siyasi ihtilafların zuhuru, hadisleri Hz. Peygamber'den rivayet eden sahâbîlerin bir yandan İslâm aleminin çeşitli yörelerine dağılması, öte yandan birer ikişer bu alemden çekilmeye başlamaları üzerine hadislerin kaybolma endişesinin doğması gibi sebeplerle toplanmaya başlanmıştır. Hadis toplama faaliyetini toplanan hadisleri tasnif ederek yazılı metinlere geçirme devresi izlemiştir. Cami, musannef, sünen türünde tasnif edilen ilk eserler önce tedvin, so a tasnif çalışmalarını gerçekleştiren emeklerin ürünleridir.


13.02.2009 tarihinden beri 13163 defa okundu. Son takip: 22.09.2017 - 02:24


Kuran Kerim ve Hadis şerifler üzerinde bilgi ve yazılarınızı paylaşmak için yeni projemiz olan KuranveHadis.COM sitemize üye olunuz. Piyasadaki yerden bitme hadis düşmanlarına karşı siz de bu yeni sitemizin gelişiminde destek olunuz.



· Taktî'u'l-Hadîs · Sahih Muhtelef Fîhi · Vaddâ'un Yeda'u · Lem Yesbut · Mucma' Alâ Da'fıhî · İlm-i Nazarî · Sadûkun Lehû Evhâm · Lâ Ahade Esbetu Minhu · Adalet · Kalb-i Mürekkeb · Enbe'enâ Fulân Bi-Kırâ'atî Aleyhi · Akâ'id · Eceztuke İn Eredte · Elkâbu'l-Muhaddısîn · Şeyhun Vasatun · Mufîd · Medhûl · Bilâd Tedlîsi · Umirnâ Bi-Kezâ · Lem Yutâbâ Aleyhi · Keşt · Ravâ Anhu · Leyse Bi-Merdiyy · İmlâ · İsnad · Mahfuz · Reka'ik · Hadîsi Mütevâtir · Zekera Lenâ Fulân Bi-Kırâ'atî · Musannef · Sıhâh-ı Selâse · Esbât · Müfesser Cerh · Ahâdîsu'l-Ahkâm · Yekzibu · Töhmet-i Kizb · Mûsî · Aşere-i Mübeşşere Ashabı · Muhadram · Leyse Bi-Hucce · Atraf · Ahberanî Fulân Kitâbeten · Fihrist · Arz-ı Kırâ'at · Âfetuhû Keza · Buldânu'r-Ruvât · Kıssa · İlle Gâmıda · Mu'telif Ve Muhtelif · Esbâbu Vurûdil-Hadîs
· Akıl · Mubtedi · Tarahû Hadîsehû · Bid'at · Nebbe'enâ Fulân Bi-Kırâ'atî Aleyh · Muttasıl · Mebde · Vahid · Arzu'l-Munâvele · Enbe'enâ Muzâkereten · Emîru'l-Mu’ınınîn · Eceztu Leke (Lekum) Cemî'a Mesmû'âtî · Zabt-ı Kitab · Rava'n-Nâs Anhu · Takvâ · Garâbet · Mukâtebe Makrûne Bi'l-İcâze · Mubhemu't-Ta'dîl · Kalîlu'l-Hadîs · Töhmet-i Kizb · Lâ A'rifu Lehu Nazîrun Fid-Dünyâ · Lem Yervihi İllâ Fulan An Fulân · Sahîfe Câbir · Sâlihu'l-Hadis · Lâ A'rifuhu Bi-Hâze'l-Lafz · Haddesenî's-Sika · Bid'atu'r-Râvî · İntikad · 1. Önsöz · Evha'l-Esânîd · Muşeddid · Adlu’r-Rivâye · Eceztu Leke (Li Fulân) Mâ Sahha Ve Ma Yesihhu Min Mesmû'âtî · Telkîb · Asleyn · Ev Mâ Eşbehe Hazâ Mine'l-Elfâz · Gayru Me'huz Bih · Ahberanâ Fulân Bi-Kırâ'atî Aleyhi · Huffâz · Tirmizî

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber