Rüya Tabirleri
Açılış  Giriş Sayfası Yap
Favori  Sık Kullanılanlara Ekle
www.ihya.org 4. yilinda
MC ÜYE İŞLEMLERİ
Üyeadi:
Parola :
Kütübü Sitte
Kuran ve Hadis
Buhari Hadis Kitabi
SPONSOR LINKLERI
Secme Konular
· Gaflet
· Sahih-i Buhârî
· Kudsi Hadis
· Cüz
· Tevâtür
· Salih
· Fasık
· Zındık
· Ashâb-ı Suffe
· Hafız

Burayada Bak
· Akıl
· Mubtedi
· Tarahû Hadîsehû
· Mechûlu'l-Adâle
· Sahîhun Înşa'allah
· Şâfehenî
· Şartu Müslim
· Tahvîk
· Vahy-i Gayr-ı Metluv
· Buldâniyye
· Buldânu'r-Ruvât
· De-Se-Nî
· Ev Karîben Minhu
· Fi's-Sahîh
· Habberenâ

Son Okunanlar
· Esahhu'l-Kutub
· Lâ Yus'elu Anhu
· Ensâb
· Takrîr
· Bid'at
· Vaddâ'un
· Me'hûz Bih
· Süneni Erba'a
· Kassâs
· İcâze Mechule



Tüm Konular     A B C Ç D E F G H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü W V Y Z
KÜTÜBÜ SİTTE HADİSLERİNDE ARAMA YAP
Fasil Ravi Konu Hadis

Esahhu'l-Kutub

“Kitapların en sahihi” demektir. Hadis kitapları içinde ihtiva ettiği hadisler itibariyle en sahih kabul edileni ifade etmekte kullanılmıştır.

İmam Şafiî'ye göre esahhu'l-kutub, İmam Mâlik'in el-Muvatta'ıdır. “Hadis ilmi konusunda yeryüzünde İmâm Mâlik'in kitabından daha sahih bir kitap bilmiyorum” demiş olması buna hamledilir. Ancak onun bu sözü Sahih-i Buharî ve Sahih-i Müslim'in tasnifinden önce söylediği231, dolayısiyle el-Muvatta'ın es-Sahîhân henüz ortada yokken esahhu'l-kutub itibar edildiği ileri sürülerek Kur'ân-ı Kerim'den so a en sahih kitabın Buhâri ile Müslimin kitapları olduğu söylenmiştir. “Buharî'nin kitabı es-Sahîhân'ın en sahihi, daha çok faydalı olanı, gerek zahiri, gerekse batınî daha fazla bilgi ihtiva edenidir. Müslim'in Buhâri'den faydalandığı ve onun Hadis İlminde bir benzeri olmadığını itiraf ettiği sabittir. Buharî'nin kitabının tercihine dair bütün bu zikrettiklerimiz âlimlerin büyük çoğunluğunun ve Hadis İlminin sırlarına vakıf, bu ilmin inceliklerini iyi bilen itkan ehlinin benimsediği görüştür.” 232

Bununla birlikte el-Hâkimu'n-Nîsâbûri'nin şeyhi Ebu Ali el-Hüseyn b. Ali en-Nisâbûrî, Müslim'in Sahihinin daha sahih, dolayısiyle esahhu'l-kutub olduğu görüşündedir. Bazı Mağrib âlimleri de aynı kanaattedirler. Ancak sahih kabul edilen görüş, Buharî'nin kitabını daha sahih kabul edenlerin görüşüdür. Ebu Bekri'l-İsmâ'ilî, Nese'î gibi âlimler de Sahih-i Buhârî'yi tercih etmişlerdir. 233

Sahih-i Buhârî'nin Müslim'in Sahih'ine tercih edilmesine, bunun sonucu olarak da esahhu'l-kutub sayılmasına sebep kabul edilen bazı özellikleri vardır, en-Nevevî, her iki kitabı mukayese ettikten so a Buhârîyi tercih sebeplerini şöyle özetlemiştir: “Allah rahmet eylesin, Müslim'in usulü -ki bu usulü hakkında sahihinin mukaddimesinde icma bile naklehniştir- şudur: Ona göre “an” lafzı ile rivayette bulunan ravinin isnadı, şeyhi ile çağdaş oldukları takdirde bir araya geldikleri sabit olmasa bile mevsul hükmündedir. Halbuki Buhari, mu'an'inin isnadını şeyhi ile mülakatı sabit olmadıkça mevsûl saymaz. Öte yandan Müslim, caiz gördüğü bu hükümle bir arada uygulanması imkansız olan bir usul takibederek bir hadisi çeşitli tarîklarıyla bir araya toplamıştır. Gerçi onun eserinde baştan sona cevaz verdiği o usule göre hareket ettiğini söyleyemeyiz. Ancak Buhârî'nin kitabını kendi kitabına o usul üstün kılmıştır.” 234

es-Suyûtî, Sahih-i Buhârî'nin Sahih-i Müslim'e tercih sebeplerini daha ziyade senetlerindeki ittisal ve ravilerinin itkanında görür. 235Bu ve öteki önemli bazı sebepler göz önünde bulundurularak Buhârî'nin el-Câmi'us-Sahih'i Müslim'in aynı isimli eserinden üstün tutulmuş ve esahhu'l-kutub itibar edilmiştir. 236


12.02.2009 tarihinden beri 3495 defa okundu. Son takip: 21.11.2017 - 05:57


Kuran Kerim ve Hadis şerifler üzerinde bilgi ve yazılarınızı paylaşmak için yeni projemiz olan KuranveHadis.COM sitemize üye olunuz. Piyasadaki yerden bitme hadis düşmanlarına karşı siz de bu yeni sitemizin gelişiminde destek olunuz.



· Fıkhu'r-Râvî · Garîb-i Nisbî · Azîz · Telkin · İttihâm Bi'l-Kizb · Mucma' Alâ Da'fıhî · İntikâd-ı Esânîd · Garîbun Metnen Ve İsnâden · Vehim · Huddistu An Fulân · Mubhemât · Sahîh Li-Zâtihi · İleyhi’l-Munteha Fi'l-Vad' · Lâ Yu'teberu Bihi · Es-Sunnetu'l-Fi’iliyye · İstinbat · Müselsel Bi'l-Kavl · Sahîhun İnde Gayrihimâ · Ahâdîsu'l-Ahkâm · Ebu Dâvud · Ashâb-ı Kiram · Âdâbu'l-Muhaddis · Hasen Li-Zâtihî · Cerh Ve Ta'dil · Mursil · İbn Mâce · Ehlu'l-Eser · Meclis · Leyse Bi-Zalik · Hâkim · Garâ'ib · Cehâletu'l-Vasf · Muhâlefetu's-Sikât · Muhalefet · Merdûd Şaz · Cehâlet-i Ayniyye · Sîğatu'l-Cezm · Fuhşu'l-Ğalat · Tıbb-ı Nebevî · Sahibu'r-Resul · Bilâd Tedlîsi · Hasenu’l-İsnâd · Haber-i Hâssa · İhrâc · Deccâlun · Muhadram · Atıf Tedlisi · İlm-i Âsâr · Evsaku'n-Nâs · Tedlîsu'l-Bilâd
· Akıl · Mubtedi · Tarahû Hadîsehû · Hadîsi Mütevâtir · Tedlîsu'l-Bilâd · Eceztuke İn Eredte · Ani's-Sîka · Da'îfun Bi-Hâze'l-İsnad · Mislehû · Ruknu'l-Kizb · Lem Ekıf Aleyhi · Da'îfun · Sevk · Mutkin · İrsâl-i Zahir · Suffe Ehli · Ve Âharu · İhtisâru'l-Hadîs · Munkeru'l-Hadîs · Sû'u’l-Hıfz · Yervîhi · Cehâlet-i Ayniyye · Sîğatu'l-Cezm · Ef'âlu'r-Resûl · Lâ A'rifuhu Bi-Hâze'l-Lafz · Akva'l-Esânîd · Tahdis Ücreti · Arzı Münâvele · Sahîhun İnde Gayrihimâ · Şartu Müslim · Eczâ-Yı Hadîsiye · Sebtun-Huccetun · Muvâfakati Mukayyede · Hadîs-i Nebevî · Yunkeru Merre Ve Yu'rafu Uhrâ · Menâkib Ve Mesâlib · Adlu’r-Rivâye · Cehaletu't-Ta'yîn · Şemâ'il · De-Se-Nâ

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Google
 
Web ihya.org
CepAlem Gazeteler E-Kart E-Kitap Saglik Şiirler Sözlük
Kuran Meali Hadis Namaz Vakitleri Ingilizce Samil Fıkıh Fetva Rüya Tabiri
Kamus Hikayeler Forum Dini Terimler Haberler Oyun Resimler Ilahiler
Terimler isimler Sosyal Kavram Hadis Sözlügü imsakiye
Üniversite taban puanları ilmihal Rehber