Hadis | Kütüb-ü Sitte | Buhari | Hadis Sözlüğü

A B C D E F G H I İ K L M N R S Ş T U V Y Z

HADİSLERİNDE ARAMA YAP

Fasil Ravi Konu Hadis

Enes b. Mâlik

Enes b. Mâlik - Sahih Buhari kitabındaki rivayet ettiği hadisi şerifler listesi

Baslik :
RESÛL-İ EKREM`İN SADAKA DEVELERİNİ DAMGALAMASI
Hadis :
Şöyle dediği rivâyet edilmiştir: Bir kuşluk vakti (kardeşim) Abdullâh İbn-i Ebî Talha`ya (teberrüken) bir çiğnem istemek için onunla Resûlullâh salla`llâhu aleyhi ve sellem`e gelmiştim. Resûlullâh`a (bir davar ağılında) mülâkî oldum. Elinde hayvan dağladıkları demir vardı. Sadaka develerini damgalıyordu.
Sıra :
 
Fasil :
Konu :
Baslik :
RESÛL-İ EKREM RÂHİLE ÜZERİNDE HACCETTİ
Hadis :
Şöyle dediğ rivâyet edilmiştir: Resûlullâh salla`llâhu aleyhi ve sellem râhile üzerinde hac etti. Resûl-i Ekrem`in biniti, ağızını ve yol metâını da taşardı.
Sıra :
 
Fasil :
Baslik :
MENÂSİK HAKKINDA ENES İBN-İ MÂLİK, İBN-İ ÖMER VE İBN-İ ABBÂS`IN HADÎSLERİ
Hadis :
Şöyle dediği rivâyet edilmiştir: Resûlullâh salla`llâhu aleyhi ve sellem (Vedâ` Haccı`na çıkmazdan evvel) öğle namazını Medîne`de biz de kendisiyle berâber olduğumuz halde dört rek`at kıldı. Sonra sabaha kadar orada geceledi. Sonra (sabahlayın devesine) bindi. Resûlullâh üstünde olduğu halde "Beydâ" ya doğruldu. Resûlullâh Allâh`a hamdetti. Tesbîh ve tekbîr eyledi. Sonra hac ile ömreye (niyet ederek) tehlil buyurdu. Maiyyetindeki huccâc da hac ile ömreye niyet ederek ihlâl eylediler. (Ve böylece ihrâma girdiler). Mekke`ye geldiğimizde Resûlullâh nâsa emretti, ihramdan çıktılar, nihâyet yevm-i terviye (ki, Zilhicce`nin sekizinci günüdür) olunca hac için ihrâma girdiler. Râvî Enes İbn-i Mâlik diyor ki: Resûlullâh salla`llâhu aleyhi ve sellem Medîne`ye geldiğinde de (Kurban Bayramında) yakışıklı iki koç kurban etti.
Sıra :
 
Fasil :
Baslik :
HACCIN ÖMREYE TAHVÎLİNE DÂİR CÂBİR İBN-İ ABDULLÂH RİVÂYETİ
Hadis :
Enes İbn-i Mâlik`ten birisi (, hadîsin râvîsi Abdülâziz İbn-i Refî`): - Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem`den hatırladığın bir şey`i (yâni) terviye (Zilhicce`nin sekizinci) günü öğle ile ikindi namazlarını nerede kıldığını bana haber verir misin? diye sormuş. Enes İbn-i Mâlik: - Minâ`da kıldı, diye cevab vermiş. (Abdü`l-Azîz): - Minâ`dan dönüş günü ikindi namazını nerede kıldı? diye sormuş. Enes İbn-i Mâlik: - Ebtah (yâni Muhassab) de kıldı, diye cevab vermiş. Bundan sonra Enes: - Ey sâil! Sen de ümerânın işlediği gibi işle, demiştir.
Sıra :
 
Fasil :
Baslik :
TAVÂF-I VEDÂ` HAKKINDA İBN-İ ABBÂS HADÎSİ
Hadis :
Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem (Minâ`dan hareketle) "Muhassab" mevkiine geldiği ve burada öğle, ikindi, akşam, yatsı namazlarını kılıp sonra bir mikdar uyku uyuduğu daha sonra Beyt-i Şerîf`e doğru hareket edip Beyt`i, tavâf-ı vedâ ile tavâf buyurduğu rivâyet edilmiştir.
Sıra :
 
Baslik :
BU HUSÛSTA ENES İBN-İ MÂLİK RİVÂYETİ
Hadis :
(Hassân`ın) rivâyetine göre (Katâde tarafından Hazret-i) Enes`e: - Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem kaç ömre etti, diye sorulmuş. Enes İbn-i Mâlik cevâben: - Dört Ömre etti: 1) Hudeybiye ömresidir ki, Resûlullah`ı müşrikler (Mekke`ye duhulden) men` ettikleri zaman (Hicret`in altıncı yılı) Zilka `de`sinde, 2) (Kazâ) ömresidir ki, Resûlullah`ın Kureyş ile yaptığı müsâlehanâme târihinin gelen senesi Zilka `de`sinde, 3) Ci`râne ömresidir ki, zannedersem Huneyn ganîmetinin taksîmi senesi (olan sekizinci Hicret yılı) nda, (Katâde tarafından) Resûlullâh salla`llahu aleyhi ve sellem `in kaç haccettiği de Enes`ten soruldu, o da: - Bir haccetti, diye cevâb verdi. (İbn-i Hemmâm`ın) rivâyetine göre (Hazret-i) Enes şöyle cevâb vermiştir: - Resûlullah dört ömre etti: 1) Kureyş müşrikleri Resûl-i Ekrem`i Mekke`ye duhulden men` ettikleri sene ki Hudeybiyye ömresi, 2) Hudeybiyye`den sonra gelen senedeki (Kazâ ömresi), 3) (sekizinci sene) Zilka`de (sin) de Ci`râne ömresi, 4) Vedâ Haccı ile yaptığı ömredir.
Sıra :
 
Baslik :
RESÛL-İ EKREM BİR SEFERDEN DÖNÜŞÜNDE ÂİLESİ YANINA KUŞLUK VEYÂHUD ZEVAL VAKTİ GELİRDİ VE GECE GELMEKTEN NEHYEDERDİ
Hadis :
"Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem (seferden dönüşünde) âilesi (nezdi) ne geceleyin gelmezdi. Ya kuşluk vakti veyâhud zevâl ile akşam arası bir zamanda gelirdi" dediği rivâyet edilmiştir.
Sıra :
 
Konu :
Baslik :
RESÛL-İ EKREM BİR SEFERDEN DÖNÜŞÜNDE ÂİLESİ YANINA KUŞLUK VEYÂHUD ZEVAL VAKTİ GELİRDİ VE GECE GELMEKTEN NEHYEDERDİ
Hadis :
Şöyle dediğini (râvîsi Humeyd işitmiştir): Resûlulah salla`llahu aleyhi ve sellem bir seferden dönüp de Medîne`nin yüksek mebânîsini görünce (yollanması için) devesini salıvermek i`tiyâdında idi. Eğer deveden başka bir hayvana râkib bulunursa, onu da (yollanması için) harekete getirirdi. (Hâris İbn-i Umeyr) rivâyetinde: Medîne`ye muhabbetinden dolayı (binidini tahrîk ederdi) ziyâdesi vardır.
Sıra :
 
Baslik :
FETH-İ MEKKE GÜNÜ İBN-İ HATAL`İN KATLİNE DÂİR ENES İBN-İ MÂLİK HADÎSİ
Hadis :
Rivâyet edildiğine göre, Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem feth senesi (Mekke`ye) dâhil olduğunda re`s-i saâdetlerinde bir miğfer (tulga) bulunuyordu. Resûl-i Ekrem bu serpûşunu çıkardığı sırada bir kimse gelip: (yâ Resûla`llah!) İbn-i Hattal Kâ`be`nin örtüsüne sarılmış (duruyor) dedi. Resûl-i Ekrem Ashâb-ı Kirâm`a: İbn-i Hatal`ı öldürünüz, buyurdu. (Ve derhal öldürüldü).
Sıra :
 
Baslik :
MÂŞİYEN HAC NEZRİNE DÂİR ENES İBN-İ MÂLİK VE UKBE İBN-İ ÂMİR HADÎSLERİ
Hadis :
(Rivâyet edildiğine göre): Nebî salla`llahu aleyhi ve sellem iki oğlunun arasında onlar tarafından sevk olunan ihtiyar bir kimse görmüş ve: bunun zoru nedir ki, böyle yürüyor? buyurmuş. Oğullar: (Yâ Resûla`llah!) Babamız yaya Kâ`be`ye gitmeği nezr etmiştir, diye cevab verdiler. Resûl-i Ekrem: Cenâb-ı Hak bu ihtiyârın ta`zîb-i nefs ile yaptığı ibâdetten elbette müstağnîdir, buyurup ihtiyara rükûb ile emreyledi.
Sıra :